N12

הזיכרון שלי מלחמת יום הכיפורים

חזרה

רמו אלהוזייל

הבחירה של יוסף חדאד, מסבירן ערבי-ישראלי

ב-7 באוקטובר מדינת ישראל חוותה את האסון הגדול ביותר מאז הקמתה, ובתוך הזוועות והתופת גילינו מאות אם לא אלפי סיפורי גבורה בלתי נתפסים של ישראלים מכל הסוגים, גם של ערבים ישראלים.

יש כמה שהפכו למוכרים יותר כמו יוסף אלזיאדנה נהג הסעות שהציל עם רכב ההסעות שלו מעל 30 צעירים משטח מסיבת הנובה תחת אש, כמו הפראמדיק עווד דראוושה שנרצח בזמן שפעל להציל חיי פצועים, אבל אני בחרתי בסיפור גבורה פחות מוכר של מי שהוא גיבור ישראל אמיתי - השוטר רמו אלהוזייל, ולכבודו אני בוחר להשיא משואה.

רמו, תושב רהט הוא שוטר בתחנת שגב שלום. ב-7 באוקטובר לפנות בוקר הוא יצא למשמרת בחפ"ק של המשטרה בשטח המסיבה, ומתוך תחושת בטן מוזרה החליט לקחת איתו עוד מחסנית יחד עם שתי המחסניות הקבועות והנשק שעליו. כשהחלה מתקפת הטרור הוא הבין מהר מאוד את גודל האירוע.

הוא הכווין את הצעירים שבילו במסיבה לאן לברוח ובמשך שעות ניהל קרב הירואי יחד עם חבריו מול המחבלים הרבים עד הכדור האחרון ובמקביל חילץ תחת אש לא פוסקת בעזרת רכב מונע ועזוב שמצא שם קבוצת מבלים שהסתתרו בקרבת המחבלים למקום מבטחים כשהוא עושה נגלות הלוך חזור במשך זמן רב. רמו השוטר הגיבור חיסל באותו יום לא מעט מחבלים והציל כמות משמעותית של ישראלים.

רמו הוא סמל לשותפות ולא אגזים אם אומר שהוא אחד האנשים הכי גיבורים בתולדות מדינת ישראל. הוא ראוי לכל הוקרה והערכה, לתפארת מדינת ישראל.