N12

הזיכרון שלי מלחמת יום הכיפורים

חזרה

גיגי לוי והחמ"ל האזרחי

הבחירה של קירה רדינסקי, מדענית ויזמית

אני מבקשת להשיא משואה לגיגי לוי, שהקים את החמ"ל האזרחי מטעם מטה ההייטק.

בשנה שקדמה ל-7 באוקטובר, ראיתי איך המדינה שאותה אני אוהבת עד עמקי נשמתי נקרעת לגזרים. אני חייבת להודות כי גם אני התחלתי לאבד את האופטימיות.

החמ״ל האזרחי החזיר את אמונתי והרשה לי לחלום מחדש שאפשר לבנות בישראל את התקומה מחדש. ראיתי איך אנשים פותחים את ליבם, כיסם ונשמתם לקליטת הזולת. ראיתי מיזם שבאמת דואג לאזרחיו, מייצר אופרציה מאחדת ולא מפלגת, עם אנשים שהתנדבו לשירות הציבורי מתוך תחושת שליחות. וכל זאת ברוח היזמית הישראלית הטיפוסית.

גיגי לוי השפיע באופן ניכר על החברה הישראלית בשנה האחרונה, במיוחד בעזרת יצירת חמ״ל האזרחי של "אחים לנשק", שהתרחב בצורה מרשימה ל-15,000 חברים תוך קצת פחות משבוע. בהדרכתו של לוי, יוזמה זו התפתחה במהירות לתנועה בעלת בסיס רחב, הממחישה את מיומנותו יוצאת הדופן בגיוס קבוצות מגוונות סביב מטרה משותפת, ובכך הוכיחה את יכולתו לשפר את החוזק והלכידות הקהילתית בזמנים קריטיים.

החמ"ל האזרחי הוא גוף התנדבותי, שהציע בשיא הלחימה וגם חודשים אחרי סיוע רב-תחומי והתנדבותי: חילוץ תושבים, העברת ציוד חסר, קישור בין משפחות למארחים, גיוס תרומות תחבורה וחיפוש נעדרים.

בשבוע הראשון, הם הצליחו לפנות מאות מאזורי קרב, לחבר בין אלפי מארחים למשפחות, לאסוף ולמסור אלפי חבילות ציוד לחיילים ופליטים, ולספק סיוע לדרום. הכול מתוך מטרה אחת: לאחד את כל היוזמות למען עוטף חזק ואחדותי.

המסע של הפרויקט מרעיון ספונטני הנתמך על ידי הקהילה למאמץ שזכה להכרה ולסיוע של רשויות גבוהות יותר מציג את המיומנות של לוי בקישור חדשנות פרטית עם שירות ציבורי, תוך שימת דגש על תפקידן של יוזמות אישיות וארגוניות בהשלמת עבודת הממשלה במספר תחומים קריטיים כולל חינוך, תעסוקה ובריאות נפשית.

התמקדותו של לוי בצורך המכריע באחדות ובסולידריות בחברה הישראלית, במיוחד בתקופות מחלוקות, משקפת את מחויבותו לרווחה הקולקטיבית של האומה ולהצלחתה העתידית. על ידי טיפוח תחושת ה״ביחד״, לוי עבד עם מגזר ההייטק כדי להבטיח שהקשר הזה יישאר חזק, וראה בו חיוני להתאוששות ולצמיחה לאומית. החלטתו לתעדף את התרומות החברתיות על פני מיזמי ההייטק שלו חושפת מסירות חסרת אנוכיות לטובת הכלל, הפגנת מנהיגות בעלת חזון והשפעה משמעותית על חוסן הקהילה והלכידות.

מעשיו של גיגי לוי מדגישים את תרומתו יוצאת הדופן לחברה, והופכים אותו למועמד שלי להשאת המשואה על תרומה חברתית. מאמציו לא רק עונים על צרכי הקהילה המיידיים אלא גם מבססים בסיס לעתיד מאוחד ומשגשג יותר, ותופס את המהות של מנהיגות חברתית משפיעה.

אנחנו עומדים בפני תקופה לא קלה. יהיה זה תהליך של בנייה חדשה של העוטף והצפון להיות חלק אינטגרלי ממדינת ישראל ולא ״פריפריה״ המרוחקת מהמתרחש בתל אביב ובקהילת ההייטק.

אנשים כמו גיגי לוי הוכיחו כי עם שותפות כנה נוכל להתקדם קדימה, לתקופה של 75 שנים טובות יותר.