N12

הזיכרון שלי מלחמת יום הכיפורים

חזרה

אורן ומירב שעיבי

הבחירה של אלמוג לוי

אורן ומירב שעיבי הם זוג מכפר סבא שיחד עם עוד מספר חברים הקימו בשנת 2010 את עמותת "אוהלי קידר".

העמותה פעילה במגוון תחומים. במהלך החודשים הראשונים של המלחמה, כאשר היו חיילים רבים בשטחי הכינוס, אורן היה נוסע בכל שבת לחיילים בדרום הארץ, יחד עם המתנדב חזי נורי, לחלק להם חמגשיות מלאות בכל טוב- ג'חנונים, רסק וביצים, ובימים קרים גם מרק חם. את הכול הכינה וארזה מירב.

מעבר לכך, פרויקט הדגל של העמותה הינו "גלגלים של נתינה", במסגרתו - מתנדבי העמותה מתקנים ציוד רפואי, בעיקר כיסאות גלגלים. בימי שגרה כיסאות הגלגלים נתרמים במדינות שונות בעולם, בהם אין לאנשים גישה מספקת לציוד מעין זה.

עד כה נתרמו כיסאות גלגלים במרוקו, גיאורגריה, ברזיל, אתיופיה ועוד מדינות רבות.

מאז תחילת המלחמה, העמותה תרמה מעל ל- 1,300 כיסאות גלגלים עבור חיילים ואזרחים אשר נפצעו בנובה, בקרבות ה-7.10 ולאחר מכן במהלך המשך הלחימה המורכבת. את הפרוייקט מעורר ההשראה הזה מובילים אורן שעיבי וג'אווד מסרוואה.

את ג'אווד אורן הכיר במהלך השיקום שלו בבית החולים השיקומי לווינשטיין לאחר תאונה קשה שעבר לפני מעל לעשור. השניים, שנפגשו במהלך השיקום שלהם בבית החולים, מלמדים את המתנדבים כיצד לתקן את הציוד ובכך גם מעניקים להם ידע שימושי. את העמותה המדהימה הזו, שפעילה לאורך כל ימות השנה כבר למעלה מעשור, מפעילים אורן ומירב ביד רמה ובהרבה אהבה לעשייה, להתנדבות ולאנשים מסביבם.

אורן ומירב הם מודל לחיקוי מבחינתי בכל הנוגע לאהבת האדם, ראיית האחר ורצון לעשות את המקום שאנחנו חיים בו לטוב ושמח יותר. אני מאמינה שהם מייצגים את ישראל היפה וחושבת שאין ראויים מהם להדליק משואה שכן כל עשייתם המבורכת היא בהתנדבות מלאה מתוך רצון לעשיית הטוב.

אמן ירבו כמוהם.