N12

הזיכרון שלי מלחמת יום הכיפורים

חזרה

צוות עמותת בית על הים

הבחירה של עילי פרבשטיין

בשגרה, עמותת בית על הים מנגישה את הים לאוכלוסיות מיוחדות באמצעות פעילות גלישת גלים למשפחות להן ילדים עם צרכים מיוחדים. הייחודיות של הפעילות שלהם היא שהם נותנים מענה לכל בני המשפחה ולא רק לילד עם הצרכים המיוחדים. עם תחילת המלחמה ולמעשה תוך שלושה שבועות הם הקימו באילת מרכז שנותן מענה לטראומה באמצעות הפעילות הימית שלהם. לאילת פונו כ-11,000 ילדים ובני נוער מהמועצה האזורית אשכול ומשדרות והפעילות שלהם נתנה מענה למעל 1,300 ילדים, בני נוער והורים מהקהילות שנפגעו באופן הכי קשה.

בפעילויות שלהם לוקחים חלק גם ילדים שחזרו מהשבי, ילדים שהוריהם נמצאים בשבי ועוד רבים נוספים המתמודדים עם האסון שפקד אותם בצורה הכי קשה שידעה מדינת ישראל. הצוותים המקצועיים של העמותה העתיקו את החיים שלהם לאילת למשך כבר מעל לחצי שנה ולקחו על עצמם להיות שם עד שאחרון המפונים חוזר הביתה. בימים אלו העמותה מקימה מרכז נוסף באשקלון כדי להמשיך את התהליכים עם אותן קהילות במשך השנים הבאות. התהליך בים נותן לגוף לפרוק את מה שמילים עוד לא יכולות לדבר, ובתוך הים אותם ילדים ובני נוער מגלים את הכוחות והחוסן הטמונים בהם.

התמונה המצורפת היא מתוך טקס סיום של ילדי ניר יצחק, באירוע שבו השתתפו כל קהילת ניר יצחק בחודש נובמבר. רגע קסום בו קהילה שלמה לוקחת חלק בפעילות ימית קהילתית. רגע קסום בו הם עומדים יציבים על הסאפ ומחזיקים ידיים ויודעים שהם כאן אחד עבור השניה כדי להשאר יציבים מעל פני המים.